Her finner du våre kjøpsbetingelser, som er viktig informasjon til deg som kunde.

 

1. Generelt

Når du handler hos www.zexy.no er kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling, grunnlaget for kjøpsavtalen du inngår med oss. Vi leverer til alle postnummer i Norge, med unntak av Jan Mayen og Svalbard.

Selger er:
Firmanavn:          Viken Netthandel AS
Kontaktadresse:  Kalosjegata 15, 3055 Krokstadelva
E-post:                 hei@zexy.no 
Organisasjonsnr: 928 177 610

- og vil videre i vilkårene være det samme som "vi" og "oss". 

Kjøper er:
Personen som gjennomfører bestillingen, og vil være det samme som du, deg, din eller ditt videre i vilkårene.

 

2. Trygghet

Alle personopplysninger som lagres hos oss i forbindelse med din bestilling blir holdt fortrolig fra vår side. De blir ikke videresolgt til en tredjepart, eller brukt i noen som helst form for markedsføring i ettertid.

De ansatte i Viken Netthandel AS har taushetsplikt; også etter arbeidsforholdets slutt.

Vi videreselger ikke returnerte produkter, du kan derfor være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.

Sikre sider

Våre sider bruker SSL sikkerhetssertifikat som sørger for at våre nettsider er krypterte, for at dine personlige opplysninger skal ivaretas under hele handleprosessen.

 

3. Bruksanvisninger

Produkter som krever bruksanvisning vil ha dette medfølgt. Har du spørsmål vedr. bruksanvisning, ta kontakt med kundeservice per e-post til Hei@zexy.no. 

 

4. Registrering og bestilling

For å handle i vår nettbutikk kan du registrere deg med en brukerkonto, eller handle som gjest.

For å bekrefte din bestilling må du huke av for at du har lest og aksepterer kjøpsbetingelsene. For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet. Dette gjelder både bestillingens innhold (varer) og kontaktinformasjon (adresse, telefon). 

Når din bestilling har gått gjennom til oss, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse fra oss på den e-postadressen du registrerte i ordren. Vær derfor nøye med å skrive inn rett e-postadresse.

 

5. Betaling

Ved bestilling i nettbutikken kan du betale via: 

  • Visa
  • Mastercard 
  • Klarna

Klarna tilbyr en rekke ulike betalingsalternativer
Betal for varene først etter at du har mottatt dem, eller del opp kjøpet i håndterbare avdrag.

Få først. Betal senere:

Betal innen 14 dager, bestill på månedsfaktura, eller utsett betalingen en og en halv måned for 39kr.

 

6. Aldersgrense

Du skal være myndig for å handle hos Zexy.no. Personer under 18 år er mindreårige og derfor umyndige. Når du godkjenner et kjøp på hjemmesiden bekrefter du med dette at du er minst 18 år. Vi kan ikke sette umyndige personer i gjeld etter norsk lov (vi har et straffegebyr på 250,- for uavhentede pakker). Når du handler hos oss kan du derfor bli bedt om å fremvise legitimasjon ved uthenting av pakken.

Det finnes ingen nedre aldersgrense for å kjøpe sexleketøy i følge norsk lov. Vi i Zexy mener likevel at den som handler bør være voksen nok til å kjenne sin egen kropp, og ta ansvar for sine handlinger. Om vi synes du virker for ung til å ha et sexleketøy, vil vi derfor råde deg til å la være.

 

7. Falske bestillinger og feilaktige avbestillinger

Vi gjør oppmerksom på at svindelforsøk, identitetstyverier, falske bestillinger og sjikanering vil bli politianmeldt. Det er ikke lov å bestille varer og sende pakken til andre mottakere enn seg selv, med mindre dette er klarert med den andre parten.

Det er heller ikke lov til å avbestille en ordre på vegne av andre, med mindre dette er klarert med personen som opprettet ordren.

 

8. Reklamasjon og returrett

Reklamasjon

Dersom varen du har mottatt har feil eller mangel, må du melde fra til oss om feilen/mangelen senest innen 2 måneder etter at feilen/mangelen er oppdaget eller burde vært oppdaget. Absolutt siste frist for å melde fra om feil eller mangel er 2 år fra varen er mottatt.

Ved reklamasjon, ta kontakt med kundeservice på e-post til Hei@zexy.no.

Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne se på det. Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et makent eller tilsvarende fungerende produkt. Du vil også få dine portoutgifter dekket.

Vi har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Etter dette har du rett til å heve kjøpet og få tilbakebetalt for varen, inkl. frakt og andre kostnader. Tilbakebetalingen skal skje innen 14 dager.

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.


Returneres til:
Viken Netthandel AS
Kalosjegate 15 
3055 Krokstadelva

Merkes: "Reklamasjon"

 

30 dagers returrett 

Vi tilbyr 30 dagers returrett. Du kan bytte eller returnere varen ved å returnere den til nettbutikken. Dette må ikke forveksles med ordinær angrerett, men er en bytterett. Angrerett er lovpålagt, mens denne ordningen velger vi selv å tilby kundene våre. I noen tilfeller er ikke 14 dager nok for å gjøre et valg, for eksempel ved kjøp av julegave og lignende. 30 dagers returrett gir kunden bedre tid til å bestemme seg for om han eller hun ønsker å beholde produktet. Hvis en vare byttes fornyes ordningen og kunden får 30 nye dager med returrett.   

Generelle kriterier:

  • Gjelder kun privatkunder. 

  • Varen og emballasjen kan ikke være brutt, slik at selger kan selge varen på nytt uten forringelse av verdi.

  • Kunden må henvise til ordrebekreftelse eller kvittering. 

  • 30 dager telles fra dagen ordren blir mottatt

  • Kunden velger selv metode for retur og bærer selv kostnad og risiko for retur.

  • Returrett gir kundene mulighet til å bytte i andre varer, ikke pengene tilbake. 

 

Returner varen som skal returneres / byttes sammen med en lapp hvor det henvises til ordrenummer og at du ønsker å returnere produktet. Hvis du ønsker å bytte til ett annet produkt, legger du inn en bestilling på ønsket produkt (som en vanlig bestilling).

Vi sender ny vare med en gang bestillingen er registrert og tilbakebetaler den gamle ordren ved behandling av returen. Full tilbakebetaling forutsetter at totalsummen på ny bestilling overstiger summen på din gamle bestilling. Det gis ikke høyere refusjon på samme order enn totalsum på ny order. Transaksjonen gjennomføres ila 10 dager fra returen er behandlet. Du mottar ikke bekreftelse på at vi har mottatt pakken, men blir informert når ordren blir tilbakebetalt / kansellert.

Varene returneres til:
Viken Netthandel AS
Kalosjegate 15 
3055 Krokstadelva

Merkes: "Returrett"

 

9. Angrerett

Alle våre nettkunder har i følge norsk lov 14 dagers angrefrist fra dagen de mottar produktet. Du har 14 dager på å gi beskjed om at du angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Et angreskjema følger med i e-posten med ordrebekreftelsen du mottar fra oss. Returner produktet sammen med skjemaet til oss snarest, og innen 14 dager fra du ga beskjed. Du får tilbake kostnadene ved produktet, men du må selv ta kostnaden for returfrakten.  

Dersom man kjøper en pakkeløsning, må denne angres og returneres i sin helhet, dvs. at det ikke er mulig å kun angre på enkelte produkter i pakken.

Dersom varen ikke svarer til forventningene, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt eller forseglingen er brutt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Vi videreselger ikke returnerte produkter, du kan derfor være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt.

Returneres til: 
Viken Netthandel AS
Kalosjegate 15 
3055 Krokstadelva

Viktig:

Send ikke produktet i postoppkrav eller rekommandert tilbake til oss. Pakker som blir sendt som dette blir ikke hentet.

Har du spørsmål vedr. angreretten og bruk av denne, ta kontakt med kundeservice pr e-post til Hei@zexy.no. 

 

10. Levering

Alle våre sendinger leveres i umerkede forsendelser. Avsender vil være Viken Netthandel AS, det samme vil også stå på kontoutdraget. 

Feil eller mangler

Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Send en e-post til Hei@zexy.no, så vil vi selvfølgelig rette opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.

Vare skadet under transport

Våre transportører er flinke til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, ta kontakt på e-post til Hei@zexy.no, så hjelper vi deg med returnering og erstatning av varen.

Ikke-avhentede pakker

Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 250,-.

Pakkesporing

Alle pakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer slik at du kan finne ut hvor pakken befinner seg i våre transportørers systemer.

I postkassen

Posten sender deg varsel på epost og sms (dersom du har registrert mobilnr ved bestilling) når pakken kjøres ut til din postkasse. Pakken leveres i anonym innpakning.

Hentes på utleveringssted

Pakken hentes på posten/post i butikk. Pakken leveres i anonym innpakning. Posten sender deg varsel på epost og sms (dersom du har registrert mobilnr ved bestilling) når pakken er på vei.

Hjemlevering med Posten

Pakken leveres hjem på døren med Posten virkedager mellom 17-21 i byer og tettstrøk, for resten av landet skjer leveringen mellom kl 8-17. Du får først en sms/e-post om forventet leveringsdag, og en ny melding den dagen pakken er på vei til deg. Når du sporer pakken, kan du også be om at pakken settes igjen utenfor. Du kan også selv velge hvor pakken skal settes. Pakken leveres i anonym innpakning.

Posten bruker normalt 2-5 virkedager (man-fre) på å levere pakken fra den hentes på vårt lager. NB: I høysesongen fra Black Week til nyttår vil tidsvinduet på kveldstid kunne bli utvidet grunnet høye pakkevolumer. Se posten.no for mer informasjon og innleveringsfrister før jul.

NB: Dersom en vare er utsolgt eller blir utsolgt innen din ordre er behandlet, forbeholder vi oss retten til å kansellere denne eller de varen(e) fra ordren. Vi ettersender ikke varer som er utsolgt.

 

11. Fraktkostnader

Portoen blir lagt til på totalsummen av pakken du har bestilt, og du vil ikke få noen tilleggskostnader utover dette.

  • I postkassen: Kr 59,-  
  • Hjemlevering med Posten: Kr 99,-
  • Hentes på utleveringssted: Kr 99,-

 

12. Priser

Alle våre priser på Zexy.no er inkludert merverdiavgift (moms). Det tilfaller ingen ekspedisjonsgebyrer.

Zexy forbeholder seg retten om å endre priser ved valutaendringer og prisøkninger i markedet. Samt ved feilprising og teknisk feil

 

13. Force majeure

Dersom force majeure skulle oppstå stopper Zexys forpliktelser opp. Om perioden varer lengre enn 2 måneder har du så vel som vi rett til å oppheve avtalen uten at det i disse tilfellene foreligger noen krav om å betale erstatning.

Med force majeure menes blant annet streik, lockout, transportforsinkelser, import-/eksportforbud, krig, naturkatastrofer, brann m.m.; uansett om dette forekommer hos bedriften eller hos bedriftens leverandør.

 

14. Lover

Zexy følger retningslinjer gitt av norsk lov. Eventuelle tvistesaker skal avgjøres ifølge norsk lov. Hos Lovdata og Forbrukerrådet kan du lese mer om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven eller angrerettloven dersom du ønsker mer informasjon om dette.

Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Zexy vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter.

Du er påmeldt! Din rabattkode er: BREV10
Din e-post har blitt registert.